KONSTRUKTIV FEEDBACK udvikler jeres faglige og personlige kompetencer
Det får I:
Vi hjælper jer med at skabe fælles forståelse for hvad feedback er for en størrelse, og hvad feedback betyder for jeres daglige praksis.
Vi viser jer enkle værktøjer til at give og modtage feedback
Vi træner jer gerne i at give og modtage feedback så det høres, forstås og respekteres.
I udarbejder jeres egne regler og rammer for hvordan, hvor og hvornår konstruktiv feedback skal gives og modtages på jeres arbejdsplads.
Dit/jeres udbytte
En fælles forståelse af vigtigheden af daglige tilbagemeldinger til og fra kolleger og andre
Konkrete værktøjer til at give konstruktiv feedback på åben og respektfuld vis
Konkrete værktøjer til at modtage og se muligheder i den feedback du selv får
Konstruktiv feedback som en vigtig nøgle til at udvikle samspil, kompetencer og faglighed
Et bedre psykisk arbejdsmiljø, hvor personalet i højere grad kan fastholde det gode samarbejde
Med en konsulent fra Potentialehuset får du:
- Erfaring fra +300 kommunale og regionale arbejdspladser – vi kender jeres praksis
- En fleksibel og lyttende tilgang, hvor vi skræddersyer det bedste forløb i samarbejde med jer
- Metoder til at sikre varige og konkrete effekter så I får mest muligt ud af jeres forløb
Konstruktiv feedback giver arbejdsglæde og får os til at gro
Det er svært for de fleste, men givende for alle, når man både kan give og modtage konstruktiv feedback i sit team, eller sin afdeling.
Hvorfor arbejde med konstruktiv feedback?
Når vi ikke får det sagt, eller ikke får hørt det vi bør vide om, hvordan vores adfærd og kommunikation påvirker andre, skal vi gætte os til alt det, som vi mærker foregår i de daglige samarbejdsrelationer.
”Er hun utilfreds med min indsats – og hvorfor?”
”Blev han mon sur over min bemærkning i går?”
”Hvorfor hjælper hun ikke til i denne situation, når jeg allerede har givet et vink med en vognstang?”
Det stjæler vores energi, når vi grubler over hvad den anden tænker, når vi er usikre på hvad kolleger eller ledelse mener om vores indsats, og når vi spekulerer på om vi bør og tør sige det til kollegaen, som vi længe har tænkt på.
Energi som kunne – og burde, være brugt på at løse vores kerneopgave sammen til gavn og glæde for både borgere, os selv og vores kolleger.
Kontakt os uforpligtende og hør, hvordan vi kan hjælpe jer med konstruktiv feedback
Stikord til indhold
Muligheder og begrænsninger ved konstruktiv feedback – undgå konflikt og styrk i stedet faglig udvikling
Rammer og kontekst for at give og modtage konstruktiv feedback relateret til jeres praksis
En anerkendende tilgang til feedback
Konkret træning i at give og modtage konstruktiv feedback; også i de svære situationer
Udarbejdelse af jeres egne praksisrelaterede feedback regler
Hvornår er en feedback for ”gammel”?
Hvad skal og bør man egentlig give feedback på når man er på job?
Hvilke situationer skal man ikke give feedback i?
Hvad gør man, hvis man har svært ved at tage imod fedback?
Tør jeg sige det? Hvis nu hun bliver sur eller ked af det…..
Jeg oplever at vi bruger feedback i det små og også til det svære. Vi har fået et værktøj, der måske har en afsmittende virkning på dem som ikke var med, fordi vi andre ændrer være/talemåde. Medarbejderne synes, at det er blevet nemmere at komme med kritik og at de er blevet bedre til at acceptere hinandens små særheder. Konsulenten var god til at tage en tydelig ledelse og ansvar for dagens udbytte og program – dette betød at alle var konkrete og gode til at byde ind.
Leder, daginstitution, Høje-Taastrup Kommune
Relevant emne, brugbart og anvendeligt i hverdagen. ”Virkelig-gjort” igennem praksisøvelser. Øjenåbner i forhold til egen praksis, gode ideer at tage med tilbage til egen arbejdsplads.
(Udtalelse efter 1½ times inspirationsworkshop om feedback)
Teamkoordinator og dagplejepædagog, Københavns Kommune