KOMMUNIKATIONSSTILE får jer til at lykkes med den professionelle samtale

Vil du lykkes endnu bedre med dine professionelle samtaler – også de svære?

Få udvidet din værktøjskasse til relationsarbejdet, med de 8 kommunikationsstile fra Acteecommunication.

Værktøjskassen kan du bruge med det samme i din praksis.

Hvad får I med kommunikationsstilene fra ActeeCommunication?

  • Et fælles fagligt sprog til at drøfte og reflektere over jeres professionelle kommunikation i det daglige arbejde.
  • Et legende og intuitivt læringsværktøj, der gør det nemt for jer at reflektere over egen praksis og analysere effekt, intention og handling i kommunikation og samarbejde.
  • Fokus på, hvordan I ved et bevidst valg af kommunikationsstile kan skabe de bedste resultater for de mennesker I arbejder med.
  • Et visuelt koncept, der er nemt at forstå og bruge i dagligdagen – selv efter en kort introduktion på få timer.


Med ActeeCommunication får I en systematisk, refleksiv metode, hvor I lærer at flekse mellem de otte kommunikationsstile afhængig af målet for borgeren og situationen.

Kommunikationsstilene kan bruges både på individuelt, team og strategisk organisationsniveau, og i forhold til den specifikke opgave I står overfor.

Med en konsulent fra Potentialehuset får du:

  • Erfaring fra +300 kommunale og regionale arbejdspladser – vi kender jeres praksis
  • En fleksibel og lyttende tilgang, hvor vi skræddersyer det bedste forløb i samarbejde med jer
  • Metoder til at sikre varige og konkrete effekter så I får mest muligt ud af jeres forløb

Et læringsforløb med kommunikationsstilene hos Potentialehuset starter altid med en uforpligtende snak.

Når du kontakter os "tager vi dig i hånden":

  1. Vi tager en snak om, hvilke behov og ønsker du har og hvis Potentialehuset kan matche dit behov, aftaler vi typisk et fysisk møde.
  2. Vi mødes og skitserer sammen det vi forestiller os kunne løse dit behov
  3. Vi sender dig et tilbud og efter din accept, går vi i gang med at designe og planlægge

Kontakt os uforpligtende og hør, hvordan Kommunikationsstile kan betyde for jer:

Hvad er baggrunden for kommunikationsstilene?

Daniel Golemans teori om den følelsesmæssige intelligens er den teoretiske baggrund for kommunikationsværktøjet fra virksomheden Actee.

En af Golemans pointer er, at de mest succesfulde ledere og medarbejdere, er de, der bevidst skifter mellem forskellige kommunikationsstile, og som løbende træner og udvikler de personlige emotionelle kompetencer, stilene trækker på.

Værktøjet ActeeCommunication giver dig en lang række muligheder for at træne, reflektere over, og udvikle dine kommunikationsstile, og de emotionelle kompetencer.

ActeeCommunication består bl.a. af online simulationer, effektboard til kollegial supervision, stilkort, individuel profil, handleplaner mm.

Potentialehuset er samarbejdspartner og certificerer i kommunikationsstilene for Actee.com

Ved du selv hvilke kommunikationsstile du bruger mest – og mindst?

Find ud af hvad din stil-profil betyder for de professionelle samtaler du har.

Opdag hvordan selv små ændringer i dit valg af kommunikationsstil, skaber positive ændringer i samtalen.

Jeg har fået en større bevidsthed om min kommunikation med virksomheder og kandidater, så jeg derigennem kan skabe bedre match, og større mulighed for succesfulde rekrutteringer, hvilket vil skabe større tilfredshed, længerevarende ansættelse og dermed vækst.

Søren Rossen

Virksomhedskonsulent

Et fælles fagligt sprog

Acteecommunication er ikke en ny teori, men et fælles fagligt sprog for jeres kommunikative praksis.

Det fælles sprog og den fælles forståelse giver jer mulighed for at drøfte jeres kommunikation på en ufarlig og saglig måde.

Med Acteecommunikation kommer I helt ned i jeres daglige praksis, der hvor I selv kan justere jeres handlinger, og opdage nye muligheder.

Jeg føler, at jeg nu står med et reelt værktøj som jeg kan bruge overfor mine personaler. Når vi skal forberede en forældresamtale, skal vi ikke bare være forberedte på formålet, men faktisk også være forberedte på hvilke kommunikationsstile vi skal have i spil med netop denne familie eller problemstilling. Pludselig kan jeg gøre det tydeligt for mine personaler at de har et valg i kommunikationen. Det at kommunikationsstilene også har en ulempe var en stor øjenåbner for mig – pludselig gav det mening hvorfor nogle samtaler og et forældresamarbejde kan gå helt skævt.

Ditte W. Christoffersen

Pædagogisk Leder, Københavns Kommune

Jeg blev først og fremmest opmærksom på hvor meget jeg brugte den problemløsende stil, og hvor meget arbejde og ansvar det gav mig. Jeg har personligt brugt certificeringen i kommunikationsstile til at forvandle mig fra en curlingkonsulent til en udviklingskonsulent - som er meget bedre brug af mine ressourcer. Jeg er desuden blevet meget mere bevidst om, hvad jeg egentlig vil med de samtaler jeg har professionelt. Og fordi jeg er certificeret, og har lært at bruge værktøjerne, underviser jeg både kolleger og kandidater i at styre godt igennem en samtale. Når først man har lært de otte stile at kende, er de nemme at tænke ind i alle mulige sammenhænge, og nemme at formidle til andre.

Louise Rosenbaum

Chefkonsulent hos Akademikerne